dimarts, 5 de maig del 2015

SUD-EST ASIÀTIC: Conclusions

Tornar a casa després d'un viatge de 5 setmanes no és fàcil, i tornar-se a acostumar a la rutina encara menys! Tot i que una mica de ganes ja en teniem també!

Em de reconèixer, i no sorprendrem a ningú, si diem que estem enamorats d'Àsia. És un mal que patim molts dels viatgers que ens deixem caure per aquestes terres, i és que Àsia té un encant molt especial, que pocs llocs tenen. La seva gent amable, paissatges espectaculars, menjar boníssim, i aquella sensació que la vida passa a un altre ritme...

Vietnam és un país que ens ha fascinat i encantat, potser diriem que el país que més ens ha agradat fins al moment, i Cambodja ens ha sorprés, i admirat la valentia de la seva gent per tirar endavant després de temps tan i tan foscos i difícils, i amb moltes coses per oferir a part dels seus espectaculars temples.

Així doncs, aquí deixem un petit resum d'allò que més ens ha agradat, i el que menys:

Què ens ha agradat?¿

* La Badia de Halong, un dels paissatges més espectaculars que hem vist!
* L'amabilitat, simpatia i atenció de la gent vietnamita i cambodjana.
* Los motos! Es un autèntic caos, i totes piten i adelanten per tot arreu, però és un caos molt xulu!
* Els fanalets de nit a la preciosa Hoi An
* La zona de Battambang a Cambodja, molt poc turística i un bon lloc on conèixer la Cambodja rural.
* Els paissatges i tranquilitat de la selva cambodjana de Koh Khong.
* El tren de bambú de Battambang, tot i ser una turistada va ser molt divertit!
* Els trens nocturns a Vietnam! una molt bona manera de desplaçar-se, nets, i bastant còmodes per dormir!
* Els marevellosos temples d'Angkor! Una autèntica joia, impressionants!
* Les barbacoas cambodjanes!! El gran descobriment del viatge! Que bones, ens encanten!
* Poblats flotants del llac Tonle Sap, és curiós veure la seva forma de viure.

Ptse-ptse...

* Els rollitos de primavera, tot i ser bons, aquí se'n mengen de millors.
* El mercat flotant de Cai Rang al Delta del Mekong. Potser perquè teniem masses espectatives, però el vam trobar petit i sense massa encant.
* La ciutat de Phnom Penh, tot i tenir algunes visites interessants com el palau i els mercats, és una ciutat lletja.
* La gastronomia tant de Cambodja com Vietnam, no està mal, però no és per tirar cohets.
* Els videos de karaoke dels autobusos cambodjans, comences odiant-los, però se't van posant al cap i al final els hi trobes la gràcia i tot!
* La ciutat de Siem Reap, al estar al costat dels temples d'Angkor, és massa turística, sembla que estiguis a Benidorm.
* La illa tailandesa de Koh Chang, potser perquè no vam enganxar gaire bon temps, però no ens va semblar especialment atractiva.

Què no ens ha agradat?¿

* Les sangoneres!!! Vam tenir una trobada no desitjada amb aquests animals tan fastigosos a les selves de cambodja!
* Els nens que són explotats demanant diners als turistes, sobretot als temples d'Angkor a Cambodja, és indignant i molt trist!
* La tristíssima història del poble cambodjà, realment fa posar els pels de punta, i sentim molta admiració per tota aquesta gent que està intentat aixecar el cap amb molta valentia tot i el que els ha tocat viure.
* Veure tants occidentals fent turisme sexual amb noietes molt joves a Cambodja, és horrible!
* Els autobusos nocturs de Vietnam, són horribles, allà no pots aclucar ni un moment els ulls entre tants sotracs.
* Haver de regatejar per tot... quin agotament!

CONCLUSIÓ:

Com a conclusió només podem dir que el Sud-est asiàtic és una regió increïble! Tot i que encara ens falten alguns països d'aquella zona, podem assegurar que Vietnam i Cambodja són espectaculars!

Vietnam és una país molt fàcil per viatjar, està molt ben preparat pel turisme. La seva gent és fantàstica, sempre rient, i sempre intentant ajudar en el que puguin. És un país que ens ha sorprés molt gratament ja que està molt més desenvolupat del que esperàvem, tot i fer tan poc que va passar per una terrible guerra, i ara tot i ser comunista, està bastant obert al món. Aquí hem vist molt pocs nens mendicant, i això és molt bona senyal. La seva gent és humil, i viu amb molt poca cosa, i tot i ser pobre, no hem vist misèria. Els seus paissatges són simplement espectaculars! Tornem enamorats d'aquest país!

Cambodja, tot i ser igualment espectacular, és diferent que la seva veïna Vietnam. Aquest país ha passat una història terrorífica fa molt poc temps, que ha deixat grans seqüel·les a la seva gent. És un país que ens pocs anys va perdre un terç de la seva població, sota el règim de Pol Pot, i van ser aniquilades totes les persones que podien contribuir a tornar a aixecar el país, metges, estudiants, professors, advocats, polítics... tots els que tenien un mínim de formació acadèmica va ser assessinats, i aixecar un país amb aquestes condicions està sent molt difícil. La seva gent és més tancada, tot i que extramadament amable. No els agrada parlar del que va passar aquells anys, i en preguntar-los tots responen que tenen esperances en un futur millor per a ells i els seus fills. Hi ha ferides tan profundes que costen massa de tancar. Tot i així és un país magnífic, que poc a poc es deixa descobrir, i que acull amb els braços oberts a tothom qui estigui disposat a veure més enllà de la pobresa. Cambodja és molt més que els seus marevellosos temples d'Angkor, i val molt la pena descobrir-la.

De Tailandia en vam conèixer molt poc, tant sols una de les seves petites illes, i unes hores a la seva capital, així que hi tenim pendent una visita en el futur per poder disfrutar-la millor amb més temps.

És un viatge que sempre recordarem d'una forma especial, pel que va representar per nosaltres, però sobretot pels països i la gent tan extraordinària que vam poder disfrutar durant 5 setmanes.

En definitiva: un lloc per recomanar?¿ sense cap mena de dubte SÍ!

No sabem quant, però estem seguríssims que serà un lloc al que tornarem tard o d'hora.

FINS SEMPRE VIETNAM I CAMBODJA!