divendres, 3 d’octubre del 2014

Dia 22: Arribem a Battambang

Després de tres dies molt i molt intensos, recorrent les joies de Cambodja, i un dels complexes de temples més importants del món, tant en dimensions com en bellesa i història, ara toca fer un canvi d'aires, i canviar els temples de més de 1.000 anys d'antiguitat, per la vida rural de Battambang.

Battambang no és una ciutat que surti a la majoria d'itineraris turístics de Cambodja, més aviat no hi ha casi turisme, però és un bon punt per poder conèixer l'autèntica Cambodja rural, que encara no està tan contaminada pel turisme de masses. És un lloc tranquil, i una bona alternativa per passar un parell de dies de tornada a Phnom Penh, i no fer-ho directament des de Siem Reap.

El nostre bus marxa a les 8,30h del matí des de l'estació de Siem Reap. Hem comprat el tiquet en una agència turística prop de l'hotel. Això te la desavantatge que normalment aquestes agències et cobren alguna comissió de 1 o 2$ més que si ho agaféssis directament a l'estació de busos, però l'avantatge és que ells mateixos et gestionen el trasllat a l'estació, et recullen amb tuk tuk a l'hotel, i et porten fins al punt de sortida, així que també té la seva part positiva, per un mòdic preu, és molt més còmode.

Aquesta vegada anem amb un autobús cambotjà normal i corrent, en tot el bus només i va una altre parella de turistes, i prou. Però l'autobús és molt còmode, tot i que... durant les quatre hores de trajecte el conductor posa a la tele, un darrera un altre, videos de kareoke cambodjà, que venen a ser una barreja entre "que tiempo tan feliz" de la Campos i "Noche de fiesta", però amb look manga!! molt dur!! però el pitjor és que encara que ho intentàvem, no podíem apartar la vista de la pantalla!!

Arribem a Battambang cap a quarts d'una del migdia, enmig d'un gran diluvi! Però això no impedeix que a l'estació hi hagi una munió de tuk tuks esperant si arriba algun turista despistat com nosaltres. Negociem un preu amb un noi perquè ens porti al nostre hotel, que queda una mica a les afores. El noi, amb un anglès molt correcte, també ens intenta vendre un tour per fer al dia següent, però després de diverses negatives nostres i de dir-li que no sabem què farem demà, ens diu que igualment vindrà demà a l'hotel a les 9 del matí, per si volem fer el tour amb ell sense cap compromís... i com no, acabem picant!

Així que ens despedim fins demà al matí, i agafem motxilles cap a la recepció del nostre nou hotel, el Battambang Resort. És cert que aquest hotel queda força apartat del centre de Battambang, però realment val moltíssim la pena! Els seus propietaris són un holandès i una cambodjana, ell va venir fa una anys per temes d'ajuda humanitaria, i s'hi va quedar. L'entorn és tranquil i preciós, envoltat de camps d'arrós, i un petit llac de nanúfars, les habitacions estan en cabayetes, i la piscina envoltada de palmeres és com les que surten a les revistes del caribe. Ja que no ens vam decidir pel caribe, ens hem buscat un paradís alternatiu a Battambang.

Però al caribe també plou, i des que hem arribat continua plovent, així que ens agafem el dia amb calma, anem a dinar al mateix restaurant de l'hotel, i fem una bona migdiada. Després dels últims dies de tute ja en va bé un dia de descans!

Cap a mitja tarda sembla que la pluja ja s'ha cansat, i poc a poc va parant, per tant és hora de treure's la mandra i fer alguna cosa de profit el dia d'avui. Decidim anar fins la ciutat de Battambang i fer-hi una petita visita. Diuen que no té res de gaire especial, i no s'equivoquen, però ja que som aquí i no tenim res per fer, ens hi acostem a treure el nas.

Agafem el tuk tuk transfer de l'hotel, i en uns deu minuts ens deixa en el mercat, que per mala sort, com que són casi les 6 de la tarda, està començant a recollir. Així que simplement ens dediquem a passejar una mica pel centre, per alguns dels seus carrerons i el passeig al costat del riu, on a aquesta hora s'hi apleguen un munt de nens per fer classes de taekondo.

El que més ens sobte de Battambang, a part que no sigui gaire maco i no hi hagi res per veure, és que ningú et fa cas, tot i ser turistes, casi ni et miren, t'ignoren, no volen vendre't res, i fan simplement la seva vida com si no hi fóssim. Aquesta és una sensació que no havíem tingut des que vam aterrar a Àsia, i que és agradable tornar a tenir. Suposem que això és degut a que Battambang no és gens turístic, pràcticament no ens creuem amb cap altre turiste, i per tant no hi ha negocis orientats a aquest sector, per tant no els hi interessem.

Quan comença a fosquejar, i vist que tampoc hi ha massa res per fer ni per veure, decidim anar a fer una cerveseta en algun bar. Voltem una mica mirant les opcions, i ens decantem per un restaurant petitó on no hi ha ningú, només una noia molt simpàtica que ens convida a entrar.

Allà entre una cervesa i un suc de pinya, coneixem en Daniel, un mini-marrec cambodjà amb una energia que no se l'acaba, i ens agota a nosaltres, i així passem la tarda!

Decidim quedar-nos a sopar allà mateix, ja que el tracte és molt bo, i tot i que el mini-cambotjà no para, també ens fa molta gràcia. demanem el que volem, i al cap de poc apareix una moto amb un paio que resulta ser el cuiner que ha anat a buscar els ingredients. En alguna conversa amb la noia del restaurant, per casualitat li diem que estem de lluna de mel, i amb molta pena ens demana disculpes perquè s'hi ho hagués sapigut ens hagués fet alguna cosa especial, que mona! i al cap de poc, després de servir-nos el sopar, apaga els llums de tot el restaurant, i ens porta unes espelmes per fer un sopar romàntic! va ser un detall molt bonic! La gent de cambodja és una passada!

I res més, el primer dia a Battambang s'acaba, avui amb una mica de morrinya per tants dies lluny de casa... Però molt bé per tot el vist i viscut!

Demà coneixarem l'autèntica Cambodja rural als voltants de Battambang.

Marta i Jordi, en aquell moment, des de Battambang.